Informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť služby pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovanej služby s týmito požiadavkami

 

Úvodné ustanovenie

Obchodná spoločnosť Penta Hospitals SK, a.s. so sídlom Digital Park II, Einsteinova 25, 851 01 Bratislava, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Odd. Sa, vložka č. 3721/B, IČO: 35 960 884 (ďalej len „Poskytovateľ služby“) týmto v súlade s ustanovením § 6 zákona č. 351/2022 Z.z. o prístupnosti výrobkov a služieb osobám so zdravotným postihnutím v platnom znení (ďalej ako „Zákon o prístupnosti“) sprístupňuje verejnosti informácie o ustanovených požiadavkách na prístupnosť poskytovanej služby pre osoby so zdravotným postihnutím a o súlade poskytovanej služby s týmito požiadavkami.

 

Všeobecný opis služby

Poskytovanou službou je

  1. a) komerčná komunikácia Poskytovateľa služby vo forme prezentácie Poskytovateľa služby a zverejňovania informácií o Poskytovateľovi služby a o jeho obchodnej činnosti na webových sídlach pentahospitals.sk a rezervacie.darcovskecentrum.sk
  2. b) zabezpečenie prevádzky rezervačného systému darcov na príslušnom webovom sídle rezervacie.darcovskecentrum.sk
  3. c) poskytovanie rezervačných služieb a informačných služieb prostredníctvom interaktívnych samoobslužných terminálov (kiosk) umiestnených v priestoroch nemocníc siete Penta Hospitals
  4. d) poskytovanie podporných služieb prostredníctvom online formulárov a helpdesku na webovom sídle www.pentahospitals.sk

(ďalej spoločne ako „Služby“)

Súčasťou Služieb môže byť aj šírenie reklamy, najmä formou reklamných bannerov.

 

Opis a vysvetlenie fungovania Služby

Služby sú poskytované ako voľne prístupné prostredníctvom rôznych komunikačných kanálov v online prostredí najmä prostredníctvom webových stránok, ako aj telefonicky alebo osobne na prevádzkach siete nemocníc Penta Hospitals na území Slovenskej republiky. Poskytovanie služieb prostredníctvom online platforiem nevyžaduje pokročilé technické znalosti.

V prípade Služieb vyžadujúcich registráciu alebo vyplnenie údajov používateľa vyžaduje Poskytovateľ služby uvedenie potrebného rozsahu údajov nevyhnutných pre poskytovanie týchto Služieb a pre registráciu používateľa, a to všetko podľa podmienok uverejnených Poskytovateľom služby pri jej poskytovaní.

 

Opis spôsobu, akým služba spĺňa ustanovené požiadavky na prístupnosť Služby pre osoby so zdravotným postihnutím

Webové sídla, prostredníctvom ktorého sa Služby poskytujú, sú v čiastočnom súlade so Zákonom o prístupnosti.

Poskytované Služby, vrátane tohto vyhlásenia o prístupnosti, čiastočne spĺňajú požiadavky na prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím podľa Zákona o prístupnosti. Napriek úsiliu Poskytovateľa služieb zabezpečiť úplný súlad obsahu Služieb so Zákonom o prístupnosti nie je obsah v úplnom súlade so Zákonom o prístupnosti. Nesúlad sa týka najmä nasledovných kritérií:

Webové sídlo: www.pentahospitals.sk

Kritérium úspešnosti

Popis

1.1.1 Netextových obsah

Niektoré netextové obsahy nemajú textovú alternatívu

1.3.1 Informácie a vzájomné vzťahy

Niektoré informácie, štruktúru a vzťahy vyjadrované prostredníctvom prezentácie nie je možné programovo odvodiť

1.3.2 Zmysluplné poradie

V niektorých prípadoch nie je poradie čítania zmysluplné

1.4.1 Používanie farieb

Niektoré prostriedky používajú farbu ako jediný vizuálny prostriedok na poskytovanie informácií

1.4.2 Ovládanie zvuku

V niektorých prípadoch nie je pri automatickom prehrávaní zvuku mechanizmus na dočasné alebo úplné zastavenie zvuku alebo na stíšenie jeho hlasitosti

1.4.4 Zmena veľkosti textu

V niektorých prípadoch nie je možné text zväčšiť bez použitia asistenčných technológií až do 200 %

1.4.5 Text vo forme obrázkov

Niektoré informácie sa pri vizuálnom znázornení nesprostredkúvajú pomocou textu namiesto textu vo forme obrázkov.

1.4.11 Kontrast netextových prvkov

Niektorá vizuálna prezentácia prvkov používateľského rozhrania alebo grafických objektov nespĺňa predpísaný kontrastný pomer

2.2.2 Pauza, zastavenie, skrytie

Nie sú splnené všetky požiadavky vzťahujúce sa na informácie, ktoré sa pohybujú, blikajú, rolujú alebo sa automaticky aktualizujú

2.3.1 Tri bliknutia alebo blikanie pod prahovými hodnotami

Niektoré webstránky obsahujú prvky, ktoré blikajú viac ako trikrát za sekundu alebo obsahujú záblesky pod prahovými hodnotami pre všeobecný a červený záblesk

2.4.2 Každá stránka má názov

Niektoré webstránky neobsahujú názov

2.4.5 Viacero spôsobov

V niektorých prípadoch nemá používateľ viacero spôsobov ako môže nájsť webovú stránku v rámci súboru webových stránok

2.4.6 Nadpisy a menovky

Niektoré nadpisy a menovky nepopisujú tému alebo účel

2.5.7 Ťahové pohyby

Niektoré funkcie vyžadujúce pohyb ťahom nie je možné dosiahnuť použitím kliknutia na konkrétne miesto

3.2.3 Konzistentná navigácia

Niektoré navigačné mechanizmy sa vyskytujú v rozličnom poradí

3.2.4 Konzistentné označenie

Niektoré prvky v rámci súboru webstránok, ktoré majú rovnakú funkciu, sa neoznačujú jednotne

3.3.2 Menovky alebo pokyny

V niektorých prípadoch sa neposkytujú užívateľovi menovky a pokyny

3.3.4 Predchádzanie chybám (právne, finančné, dátové)

V niektorých prípadoch, pri ktorých dochádza pri používaní k právnym záväzkom alebo finančným transakciám, k úprave alebo odstráneniu údajov alebo k odosielaniu odpovedí na testové otázky, neplatia všetky podmienky pre zrušenie, kontrolu alebo potvrdenie

4.1.2 Názov, rola, hodnota

Pri niektorých prvkoch používateľského rozhrania nie je možné programovo odvodiť názov a rolu

 

Webové sídlo: rezervacie.darcovskecentrum.sk

Kritérium úspešnosti

Popis

1.1.1 Netextových obsah

Niektoré netextové obsahy nemajú textovú alternatívu

1.3.1 Informácie a vzájomné vzťahy

Niektoré informácie, štruktúru a vzťahy vyjadrované prostredníctvom prezentácie nie je možné programovo odvodiť

1.3.2 Zmysluplné poradie

V niektorých prípadoch nie je poradie čítania zmysluplné

1.4.5 Text vo forme obrázkov

Niektoré informácie sa pri vizuálnom znázornení nesprostredkúvajú pomocou textu namiesto textu vo forme obrázkov.

2.2.2 Pauza, zastavenie, skrytie

Nie sú splnené všetky požiadavky vzťahujúce sa na informácie, ktoré sa pohybujú, blikajú, rolujú alebo sa automaticky aktualizujú

2.3.1 Tri bliknutia alebo blikanie pod prahovými hodnotami

Niektoré webstránky obsahujú prvky, ktoré blikajú viac ako trikrát za sekundu alebo obsahujú záblesky pod prahovými hodnotami pre všeobecný a červený záblesk

2.4.1 Preskočenie blokov

Používateľ nemá vždy k dispozícii mechanizmus na preskočenie blokov obsahu

2.4.5 Viacero spôsobov

V niektorých prípadoch nemá používateľ viacero spôsobov ako môže nájsť webovú stránku v rámci súboru webových stránok

2.4.6 Nadpisy a menovky

Niektoré nadpisy a menovky nepopisujú tému alebo účel

2.4.7 Viditeľné zameranie

Používateľské rozhranie neponúka režim, v ktorom je indikátor zamerania klávesnice viditeľný

2.5.7 Ťahové pohyby

Niektoré funkcie vyžadujúce pohyb ťahom nie je možné dosiahnuť použitím kliknutia na konkrétne miesto

3.2.2 Vstup používateľa

V niektorých prípadoch v dôsledku zmeny prvku používateľského rozhrania dochádza k automatickej zmene kontextu bez predchádzajúceho informovania

3.2.3 Konzistentná navigácia

Niektoré navigačné mechanizmy sa vyskytujú v rozličnom poradí

3.2.4 Konzistentné označenie

Niektoré prvky v rámci súboru webstránok, ktoré majú rovnakú funkciu, sa neoznačujú jednotne

3.3.2 Menovky alebo pokyny

V niektorých prípadoch sa neposkytujú užívateľovi menovky a pokyny

3.3.4 Predchádzanie chybám (právne, finančné, dátové)

V niektorých prípadoch, pri ktorých dochádza pri používaní k právnym záväzkom alebo finančným transakciám, k úprave alebo odstráneniu údajov alebo k odosielaniu odpovedí na testové otázky, neplatia všetky podmienky pre zrušenie, kontrolu alebo potvrdenie

 

Online formuláre a helpdesk: Nesúlad s požiadavkami Zákona o prístupnosti v rozsahu prílohy č. 1 písm. d) Nariadenia vlády č. 283/2023 Z. z., ktorým sa ustanovujú požiadavky na prístupnosť služieb pre osoby so zdravotným postihnutím, kritériá funkčnosti a kritériá na posúdenie neprimeranej záťaže.

Služba poskytovaná prostredníctvom kiosk-u v Nemocnici s poliklinikou Spišská Nová Ves

Kritérium úspešnosti

Popis

1.1.1 Netextových obsah

Niektoré netextové obsahy nemajú textovú alternatívu

1.3.1 Informácie a vzájomné vzťahy

Niektoré informácie, štruktúru a vzťahy vyjadrované prostredníctvom prezentácie nie je možné programovo odvodiť

1.3.2 Zmysluplné poradie

V niektorých prípadoch nie je poradie čítania zmysluplné

1.4.3 Kontrast (minimálny)

V niektorých prípadoch vizuálne zobrazenie textu a textu vo forme obrázkov nemá predpísaný kontrastný pomer

1.4.5 Text vo forme obrázkov

Niektoré informácie sa pri vizuálnom znázornení nesprostredkúvajú pomocou textu namiesto textu vo forme obrázkov.

2.2.2 Pauza, zastavenie, skrytie

Nie sú splnené všetky požiadavky vzťahujúce sa na informácie, ktoré sa pohybujú, blikajú, rolujú alebo sa automaticky aktualizujú

2.3.1 Tri bliknutia alebo blikanie pod prahovými hodnotami

Niektoré webstránky obsahujú prvky, ktoré blikajú viac ako trikrát za sekundu alebo obsahujú záblesky pod prahovými hodnotami pre všeobecný a červený záblesk

2.4.1 Preskočenie blokov

Používateľ nemá vždy k dispozícii mechanizmus na preskočenie blokov obsahu

2.4.4 Účel odkazu (v kontexte)

V niektorých prípadoch účel každého odkazu nie je odvoditeľný zo samotného textu

2.4.6 Nadpisy a menovky

Niektoré nadpisy a menovky nepopisujú tému alebo účel

2.4.7 Viditeľné zameranie

Používateľské rozhranie neponúka režim, v ktorom je indikátor zamerania klávesnice viditeľný

2.5.7 Ťahové pohyby

Niektoré funkcie vyžadujúce pohyb ťahom nie je možné dosiahnuť použitím kliknutia na konkrétne miesto

3.2.2 Vstup používateľa

V niektorých prípadoch v dôsledku zmeny prvku používateľského rozhrania dochádza k automatickej zmene kontextu bez predchádzajúceho informovania

3.2.3 Konzistentná navigácia

Niektoré navigačné mechanizmy sa vyskytujú v rozličnom poradí

3.2.4 Konzistentné označenie

Niektoré prvky v rámci súboru webstránok, ktoré majú rovnakú funkciu, sa neoznačujú jednotne

3.3.4 Predchádzanie chybám (právne, finančné, dátové)

V niektorých prípadoch, pri ktorých dochádza pri používaní k právnym záväzkom alebo finančným transakciám, k úprave alebo odstráneniu údajov alebo k odosielaniu odpovedí na testové otázky, neplatia všetky podmienky pre zrušenie, kontrolu alebo potvrdenie

 

Poskytovateľ služby prejavuje záujem a vynakladá úsilie na odstránenie nesúladu, pričom očakáva odstránenie najneskôr do konca roku 2025.

Vyhodnotenie súladu s požiadavkami Zákona o prístupnosti bolo vykonané samohodnotením.

 

Spätná väzba a kontaktné informácie

Prevádzkovateľom a správcom webového sídla a aplikácie je Poskytovateľ služby.

Vaše podnety týkajúce sa podozrenia na nesúladu poskytovania Služieb so Zákonom o prístupnosti môžete zasielať na e-mailovú adresu: jan.romanec@pentahospitals.sk. Uvítame Vašu spätnú väzbu, ktorá nám umožní zlepšenie prístupnosti pre všetkých.

V prípade potreby vám informácie o prístupnosti Služby obsiahnuté v tomto vyhlásení poskytneme ústne – kontaktujte nás na e-mailovej adrese: [*]. v pracovných dňoch v čase od 9:00 hod. do 15:00 hod. a dohodneme si telefonický hovor.

Dozor nad dodržiavaním povinností podľa Zákona o prístupnosti je oprávnená vykonávať Slovenská obchodná inšpekcia, ktorá je okrem iného oprávnená ukladať opatrenia na odstránenie zistených nedostatkov alebo sankcie v prípade porušenia povinností. Podnet môžete podať prostredníctvom webového sídla www.soi.sk alebo na príslušný inšpektorát SOI podľa miesta sídla poskytovateľa služby.


Vyhlásenie o rozsahu informácie a záverečné vyhlásenie

Toto vyhlásenie o prístupnosti sa vzťahuje výhradne na prístupnosť Služieb uvedených vyššie, ktoré sú službami informačnej spoločnosti.

Poskytovateľ služby sa aktívne usiluje o zabezpečenie rovnakého prístupu k svojim Službám pre všetkých používateľov vrátane osôb so zdravotným postihnutím.

Tieto informácie o prístupnosti služby sú dostupné v písomnej forme a ústnej forme spôsobom, ktorý je prístupný pre osoby so zdravotným postihnutím.

Poskytovateľ služby počas celej doby poskytovania Služby zabezpečuje, aby informácie o prístupnosti Služby boli aktuálne a dostupné pre všetkých používateľov.


Vyhlásenie je účinné od 28.06.2025